AEHT International Tourism & Hotel contest - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van susan rood - WaarBenJij.nu AEHT International Tourism & Hotel contest - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van susan rood - WaarBenJij.nu

AEHT International Tourism & Hotel contest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg susan

22 November 2009 | Nederland, Hoogkarspel

Een bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten..

ik zal even kort uitleggen hoe ik aan deze wedstrijd was gekomen.
In maart dit jaar heb ik mee gedaan aan de nationale recreatie wedstrijd. Hier werkte je met ze 2-en aan een orignineel animatie programma.
Samen werden we eerste en kregen we de grote wisselbeker mee.

Toen op school had ik nog 3 genomineerde of 'concurrente' die nog een opdracht moesten maken. 2 hiervan mochten uiteindelijk mee naar Dubrovnik om daar mee te doen aan de Internationale wedstrijd.

Afgelopen dinsdag was dus de dag van vertrek. Met 4 deelnemers van ROC amsterdam + 3 leraren.
Afdelingen: Patisserie, Management, Front office en Tourism.

11.20 van amsterdam naar Zagreb
14.30 van Zagreb naar Dubrovnik

er is helaas geen directe verbinding,
dus 2 x steigen:D en 2 x dalen:S:S:S
daar aangekomen, was t al boven de 20 graden en onwijs mooi!!!

ik ben ooit in Istrie geweest, pula enzo maar dat is nks vergeleken het zuiden van Kroatie.
Daar kregen wij, de deelnemers een hotel en de leraren een andere hotel. MOoi verdeeld dus:P:P

De eerste dag was nog niet zo veel te doen, uitgebreid dineren en even wat rond kijken..
De tweede dag, Woensdag was de openings ceremonie.
Traditionele dansen, veel gepraat en alle deelnemers per land moesten in parade lopen met vlag.
ik geloof 30 landen(A) en per land kon het heel verschillend zijn hoeveel scholen en leerlingen er mee deden.
Nederland was met ongeveer 40 leerlingen en 20 leraren, Italie was een grote groep en daarna van alles en nog wat.
Die avond weer heerlijk gedineerd en nog wat in de lobby rond gehangen.

De 3de dag, donderdag was de brieffing en de toets.
De brieffing hield in dat je je team maatjes te horen kreeg.
Ik werkte samen met een Kroaatse jongen en een turks meisje.
Dat ik een Kroaat in me team had was uitstekend want de opdracht ging over Kroatie:P
Op die dag kreeg je ook pas te horen wat precies de opdracht was.
En dat bleek, het promoten en verlegen van het seizoen in Dubrovnik m.b.v. een powerpoint en eigen special effects:P
Wij waren het laatste team die op vrijdag moest presenteren dus wilde iets spectaculairs verzinnen;)
Dus mijn Kroatische partner heeft mij de typische 'dans' geleerd als opening van onze presentatie.
Geheel in kroatische kleding en nog meer poespas stonden we dan..
Op Folklore muziek:P
Daarna hadden we de inhoud verteld en de belangrijkste info. Zo vertelde we negatieve dingen over dubrovnik en heel veel positieve dingen om toch reeel te blijven he;)
Al met Al hadden we goed samengewerkt en gehoopt op een 3de,2de of 1ste plaats maar dat zat er helaas niet in..:(

een van onze leraren zat in de Jury bij het restaurant gedeelte.
Hier hebben wij nog wat kunnen mee kijken hoe hun bezig waren met de wedstrijd.
Ook koken en patisserie waren na ons en konden we dus ook nog zien hoe dat ging.
T is heel apart om dat allemaal te zien, allemaal verschillende landen, verschillende wedstrijden en verschillende talen haha.!!

Die vrijdag avond na de presentatie was er nog een live bandje wat wel erg leuk was:)Alle nederlanders bij elkaar:P

na een paar te hadden geslapen gingen we op excursie die zaterdag. Ik had gekozen voor om naar Mostar te gaan in Bosnie en Herzegovina. 3 uur met de bus heen en 3 uur terug, maar wel apart. Je ziet gelijk verschil als je de grens overbent qua land structuur..
Bosnie is nog erg oud en beschadigd van de oorlog en vuil. Indrukwekkend om de huizen te zien hoe ze zijn achtergebleven na de oorlog. terwijl het stadje zelf weer heel mooi en vredig er uitziet.
Oja,..

Het is niet leuk om omringd zijn voor allerlei nationaliteiten en dan de enige hollander te zijn:P
dat komt ervan als je maatje zich verslaapt voor de excursie, haha;)

Na dus weer 3 uur terug te zijn gereden,en een slapende bus moesten we om 8 uur klaar zijn voor de laatste avond. De Galavond met extra luxe diner en de prijsuitreiking.
Ik heb me gehaast en gerend als een malle om optijd in galajurk, opgemaakt:P, haartjes mooi, luchje op en hakjes aan bij het hotel te zijn. Maar ik was uiteindelijk lang niet te laatste;)

Aller eerst begon de prijsuitreiking van de gastronomie, restaurant flambee, patisserie en koken.
Daarna kwam front office, manegment en als laatste Tourisme.
Nou... ik heb me nog nooit zo zenuwachtig gevoeld. Zweet handen, knikkende knieen, rondraaiende maag en nog meer. Dan is toch een beetje teleurstellend als je niet in prijzen valt waar je natuurlijk voor komt;)
maar dit is in iedergeval een ervaring die niemand van me afpakt en waar ik trots op mag zijn om mee te hebben gedaan:D

Na de uitslag werd het eten geserveerd. Dit had ik nog nooit meegemaakt.
we begonnen om 8 uur en het hoofdgerecht werd om 12 uur snachts geserveerd:S en t dessert om 1 uur.
En dat is niet leuk als je om 4 uur weer naar het vliegveld moet om vervolgens weer 2 x te mogen vliegen naar amsterdam!
met turbelentie:'(

A fijn, een super super vette week gehad in Dubrovnik. Zeker een aanraden en dan in november nog 25 graden hebben:D

de volgende landen hebben meegedaan:

Duitsland
Oostenrijk