Up into the mountains - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van susan rood - WaarBenJij.nu Up into the mountains - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van susan rood - WaarBenJij.nu

Up into the mountains

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

27 April 2012 | Chili, Puerto Natales

Hoii hoii,

na de bekende gletsjer Perito Moreno te hebben bezocht zijn we die avond wezen BBQ-en in onze hostel. Maar aangezien ik druk bezig was om me foto's van me camera te halen en me tas in te pakken was ik de tijd vergeten. De BBQ begon om 9 uur maar ik kwam rond half 10 / kwart voor, totaal vergeten dat we een BBQ hadden haha.
Dus evn snel nog wat meegepakt en daarna lekker in de ' woonkamer' gezeten met de andere reizigers.
Vrijdag, vandaag dus ben ik met de bus vanaf El Calafate (argentinie) naar Puerto Natales (chili) gereisd. Een bus reis van 5 uurtjes maar, dus dat viel mee.
Ik ben weer door landschappen gereden waarvan je dacht dat dat niet bestond. Althans voordat ik het zag tijdens het tv programma PanAmericano Road Trip. Uitgestrekte bruine/gele weiden, die later overgaan nog steeds deze weiden maar dan met massa'a bergen er om heen. Daartussen loopt dus 1 weg, met wij zijpaden waarvan je geen idee hebt waar deze kunnen eindigen. Denk dat je tom tom al bij de eerste kilometer niet meer werkt. A fijn, weer een aparte ervaring. Rond de middag kwam in aan in Puerto Natales, de poort naar het park Torre del Paine. Morgen neem ik en nog een aantal backpackers de bus naar het park om vervolgens over te stappen op een minibus, en daarna een boot.Na dit allemaal kan je beginnen aan de wandeling.
Omdat ik niet ga kamperen in het park, wat wel de goedkoopste optie is doe ik een andere route. Althans de route die iedereen neemt als ze in een hotel verblijven in het park. Het zit namelijk zo, je kan dus kampeer spullen huren en daarmee de bergen in gaan. je volgt elke dag een bepaalde route en zet daarna je tent op, en slaapt bij ongeveer - 4 graden. Nice!
Wat je ook kan, is de luxe versie :D
je dropt je spullen in 1 van de hotels en loopt dan een bepaalde route en komt weer terug in het hotel, en verblijf je in een heerlijke warme kamer. Althans de prijzen zijn erg hoog vergeleken een hostel in Zuid Amerika en je krijgt er een leeg bed voor. Je zult zelf nog je slaapzak mee moeten nemen, haha!
Een goedkoop hostel vind je over het algemeen met ontbijt voor 10 tot 15 euro per nacht. Deze hotels in het park kosten me 35 euro per nacht. zonder ontbijt zonder opgemaakt bed. Best wazig toch! maarjaa je loopt wel door het bekende en 1 van de mooiste parken ter wereld!
Maandag zal ik de boot en bus terug nemen naar me hostel in het dorp om vervolgens de volgende dag de echte boot te nemen naar Puerto Montt.van 3 a 4 dagen.
Deze boot trip was voor me geboekt door het vorige hostel waar ik verbleef maar ivm met internet problemen hadden ze het 3 x geboekt!!!
Ik dus helemaal van de rel aangezien ik dacht dat er 3 keer het bedrag van me creditcard werd gecharged. Maar dit heb ik weten te voorkomen :) yeaahh.
Gemaild, gemaild, het hostel had nog gebeld dat het een fout was en ik ben vanmiddag naar het bedrijf gegaan dat hier is gevestigd om het na te checken.
En gelukkig zijn er 2 geannuleerd. fjieeuuww! dat is het nadeel wel van alleen reizen, je moet alle fouten alleen oplossen, maarja. Keeps you awake!
Net nog even boodschappen ingeslagen om te kunnen overleven in het hotel. Noodles, chips en bier. Moet lukken toch? aangezien ik zeker niet voor het eten ga betalen daar in het park. Dat is ook meegaaa duur. He He love low budget!
Nu ik trouwens ook weer in Chili ben en daar een tijdje nu blijf moet ik helaas weer opnieuw wennen aan de munteenheid. Had ik de Argentijnse pesos een beetje onder de knie, kan ik weer opnieuw beginnen. Ik pinde 200.000 chileense pesos. Lot of money!
dat denk je tenminste, in werkelijk is het 200,00 euro.Wel leuk al die briefjes met 5000, 10000 etc erop alleen jammer dat het niet in euro's kan veranderen ;)

Ik ga ff biertje drinken in de woonkamer hier want wordt gek van die fransen achter me die zo frans praten;)
no compri...

so see you later.
bye Bye

  • 28 April 2012 - 07:28

    Je Vader:

    Hoi Suus, zijn me nogal wat een busavonturen, volgens mij is het een aanslag op je lichaam en gelukkig niet op je geest.
    Heeft ook voordelen dat je ontdek dat het transport en vervoer niet over rozen gaat, daar in de zuidelijke landen. Nederland is nog zo slecht niet. al regent het hier, terwijl ik aan het tikken bent op de pc.
    Ook zal je koninginnendag en bij jou ook de nacht moeten missen, maar jij heb je andere leuke aktiviteiten.
    Vermaak je, maar eet wel gezond en drink goed.

  • 28 April 2012 - 08:36

    Je Zus:

    Ja idd, het regent hier echt als een malle. Maarja, niks aan te doen!

    Ben toch blij dat je voor een hotel hebt gekozen en niet voor het park. safety voor alles! Alleen dan kan je je reis doorzetten.

    Wat leuk trouwens dat je zoveel met andere backpackers doet, met busreizen enzo. Maakt je toch minder alleen.

    have fun. x

  • 28 April 2012 - 09:50

    Milou:

    Hee suusje!

    Wat blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt het daar zo te horen goed:).
    Wij zorgen wel voor Tim, gister was ie te eten en zondag komt hij voetbal kijken:).
    Lekker dat je ook andere backpackers heb ontmoet waar je leuke dingen mee kan doen:).
    Die nieuwe vriend van je is toch eigenlijk wel een lekkerding ( neem je hem mee) dan leren we hem "de dans". Hahaha
    Nou lieve vriendin, have fun nog en ik mis je gezelligheid wel een beetje hoor.

    Kusjes je vriendinnetje Milou

  • 28 April 2012 - 18:12

    Je Schoonzus:

    Het ziet er vet mooi uit op je foto's! Veel plezier in Torre del Paine.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 69871

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: