Back Again - Reisverslag uit Pucón, Chili van susan rood - WaarBenJij.nu Back Again - Reisverslag uit Pucón, Chili van susan rood - WaarBenJij.nu

Back Again

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

04 Mei 2012 | Chili, Pucón

hoiiiii


he he, mag eindelijk weer een verslag schrijven op een ongelovelijk rot toetsenbord haha.

afgelopen zaterdag,zondag en maandag was ik dus in de Torre del Paine. mega wandeltochten gemaakt door de bergen. De eerste dagmet 4 duitsers en de 2de en 3de dag met 2 franse haha, waar me spaans blijft, who knows??
ik had al eerder verteld dat ik twijfelde over de boot afgelopen maandag tenemen of een week later. Ik nam hem dus afgelopen maandag. Al zou ik em deze maandag hebben genomen dan zou alles een week verschuiven uiteraard qua excursies.
Alleen ik ben zooo blij dat ik de juiste keuze had gemaakt en de boot van 30 april genomen want.... nu komt t; het park Torre del Paine was tot de 30ste geopend.De allerlaatse bus en boot gingen die dag die je dan terug bracht naar de entree.
En ik heb precies die laatste 3 dagen,zaterdag,zondag en die maandag kunnen wandelen in het park. Hoe gaaf is dat! juiste beslissing genomen.

a fijn nadat ik terug kwam uit het park moest ik de boot halen. deze zou 1 dag vertraging hebben maar hij vertrok die maandag nacht.
Om 7 uur had ik me boardingpass gehaald en om 9 uur konden we aanboord. In de tussntijdging ik nog even eten,wat bij meerdere bootreizigers in hun opkwam. Denk dat 30% van de bootaanwezige in hetzelfde restaurantje zat te eten.
In iedergeval ik ging dus ook 'uiteten' met al me vrienden,haha. Tja als je alleen reist dan eet je ook weleens alleen. Al gauw kwam ik de Nederlandse volendammer tegen en zat ik niet meer alleen. Deze volendammer kwam ik in het park tegen en vervolgens op de boot. Hij neemt 2 jaar de tijd om van zuid amerika naar midden amerika te lopen, te LOPEN!!! is ie gek ofzo haha.
Af en toe pakt ie dus een boot, maar voornamelijk gaat hij alles lopend doen. Je komt wat mensen tegen met leuke verhalen. A fijn, eenmaal aan boort zag ik op de passagierlijst dat er 6 nederlanders aanwezig waren.Met de andere 4 ben ik de laatste dag op de boot aan de praat gekomen,voor de rest de hele dag met die deutsche leute gezeten.
En echt gezeten,je kon niks anders doen. Die dinsdagochtend vertrokken we rond 6 uur in de ochtend. Ik nam elke avond me pillen in tegen zeeziekte maar de boot schommelde niet heel erg, in t begin!
Alle gebeurtenissen werden omgeroepen door een microfoon,zo ook het ontbijt om 8 uur,wat veel te vroeg is als je niks hoeft te doen.Maarja de prijs was inclusief het eten en drinken dus ja, dan neem ik t er wel van haha.Hollandssss!
Na het ontbijt gingen we in de pub zitten waar het bokkoud was, overal trouwens.Dus hadden we even lief gevraagd om de kachel aan te zetten, die pas de laatste dag echt begon te werken. maarja, even terug naar de pub, daar gingen we na het ontbijt met ze alle zitten, verder eten, spelletjes doen, eten, schrijven,muziek luisteren en wachten tot de lunch werd omgeroepen. Dan stond iedereen op en gingen we naar het restaurant. na de lunch gingen we weer naar de pub, verder eten,muziek luisteren,lezen,eten en wachten tot ht avondeten werd omgeroepen.Dit 4 dagen lang!
In notime stond er een rij, echt, elke keer weer. als hongerige wolven,alsof ze bang waren dat het op zou zijn en dat terwijl iedereen de hele dag door at. Dit zag ik trouwens toen ik al in het restaurant zat,nadat het diner was geopend zag ik binnen 5 seconden een rij. Echt niet dat ik daar achter ging staan,ik ging mooi verder met waarmee ik bezig was en sloot nadat de rij bijna weg was rustig achteraan.
Die woensdag middag zouden we op open water varen en weg van de bergen. Dit veroorzaakte golven, heel veel golven. Er werden pillen verkocht bij de bar tegen zeeziekte. Ik had gelukkig me eigen pillen. Had er genoeg genomen dat ik gewoon stoned was haha. en de hele dag kon slapen, in de pub. Het vervelende was dat de pub dicht ging en ik naar me kamer moest, dit omdat ik dan moest opstaan en lopen terwijl de boot alle kantan op sloeg. In ben als een malle naar de cabine gerend, me lenzen uitgedaan en met al me kleren in bed gaan liggen. Heerlijk.
Nou ik weet wel dat ik niet meer persee op een boot hoef, ook al was t erg gezellig, al dat geschommel terwijl je in bed ligt. Er waren ook duidelijk minder mensen gaan eten die avond haha, omdat ze zeeziek waren.Ik zelf heb het nog best goed gedaan, gewoon alles binnengehouden en niet echt ziek geworden. yeaahh!
Donderdag de laatste avond aan boord had ik nog wat andere nederlandse ontmoet dus weer even wat geteut en daarna party gemacht!
We gingen met een hele groep duitsers MEXXE,een drankspel waarbij je goed dronken kan worden.
Gelukkig schommelde de boot niet meer en konden er wel een aantal glazen in. We begonnen met vodka, en nadat dezeop was kochten we rode wijn. Wat een combinatie haha. De muziek in de pub was wel erg leuk en iedereen begon de polonaise te dansen.Na een aantal flessen wijn en wodka er door heen te hadden gejaagd moesten we zelf ook maar een dansje wagen. Dusss sta je dan, op de party boot! wel een super ervaring haha. Nadat iedereen ging slapen behalve wij zijn we nog naar buiten gegaan en op het dek gedanst,haha! Waanzinnig gekke mensen.
Dusja dat was me avontuur op de boot. Vanmorgen vanuit Puerto Montt de bus genomen naar Pucon. ik wilde eerst naar Bariloche maar de meeste gingen naar Pucon. Ik dus ook uiteindelijk.Ik denk er wel over na om nog naar Bariloche te gaan dat is weer in Argentinie en een stuk naar beneden. Aangezien je daar mooie wandelingen kan maken en er een hippy stad in de buurt is. Dat lijkt me zo gaaf om te zien. Voor nu zit ik in Pucon, wel in een ander hostel dan de duitsers omdat ik weer even me eigen ding wilde doen. Ook zit ik in een hostel met Nederlands werkende mensen, lekker makkelijk haha.
Morgen ga ik als het weer goed blijft en niet veranderd de vulkaan op. Dit doe je onder begeleiding want deze vulkaan is nog steeds werkende. Ook als de wind te sterk wordt of het gaat regenen dan mag je geeneens de vulkaan op. Dus hopelijk blijft het redelijk weer morgen want ook al wandel je al op de vulkaan naar de top toe, dan kunnen de gidsen alsnog halverwege zeggen dat we terug moeten.ivm de veiligheid.
Dus voor 3 a 4 dagen zit ik in Pucon en daarna richting Bariloche als het kan.
Nooit plannen van te voren want alles wijzigt met de minuut hier.

Nou ik denk dat me verhaal wel weer aan de lange kant is en de BBQ begint.
Niet dat ik het vlees ga eten haha, want het ziet er zo onhygienisch uit. Ook al is zuid amerika het land van het beste vlees, ik hoef t niet!
ik zal vanavond nog wat foto's op Facebook plaatsen.
Bedankt voor al jullie leuke reacties! Leuk om te lezen dat jullie meekijken!
Maar nog leuker om mee te maken:D

hmm, ik wou nog wat neerzetten maar ben het alweer vergeten. Misschien morgen.
Oja weet het alweer haha.
Ik probeer kaarten te versturen vanuit Peru want het is vanuit chili te duur.

Hasta Manana,

Suus

  • 05 Mei 2012 - 10:30

    Suzanne:

    Suus, wat maak je veel mee! Ik lees iedere keer weer met veel plezier over je avonturen. Sinds een paar weken is er vrijdags een programma op Veronica, The Panamericana Road Trip heet het. Ze maken daar een soort vergelijkbare reis. Iedere keer als ik dat zie, moet ik aan jou denken. Wat een geweldige landen, geniet er van!
    Groetjes uit Grootebroek.

  • 05 Mei 2012 - 10:44

    Laura Rood:

    hahaha Geen Party Note, maar Party Boot!!!

  • 05 Mei 2012 - 13:33

    Ineke:

    Hoi Suus ,wat heb ik weer genoten van je verhaal ,fijn dat je zo geniet .
    ,en dat je zo oplossings gericht bezig bent knap hoor.
    Suus hier is het momenteel 16 gr en droog.
    kijk weer uit naar je volgende verhaal ,denk om jezelf .
    Lieve Groet Siemen- Ineke.

    Oja Suus we kijken ook naar The panamirikana Road Trip, deze mensen hebben ook een gedeelte dezelfde omgeving bezocht die jij ook bezocht heb . Erg leuk zo krijgen we toch een beetje van de omgeving waar jij zit . Doei

  • 07 Juli 2012 - 09:11

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 69893

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: