Aardbeving - Reisverslag uit Cusco, Peru van susan rood - WaarBenJij.nu Aardbeving - Reisverslag uit Cusco, Peru van susan rood - WaarBenJij.nu

Aardbeving

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

03 Juli 2012 | Peru, Cusco

Haj iedereen,

ik ben nunet 2 dagen in Huacachina, een woestijn resort bij Iqa. De stad Iqa is geen bijzondere stad maar net buiten deze stad bevindt zich een mega zandgebergte. Tussen deze bergen is een meer waar hotels omheen zijn gebouwd en altijd heerlijk weer is. Daar bevindt ik me tot donderdag. Eigelijk best lang voor hier omdat er niet veel te doen is haha. Even relaxen en me gehele reis nog eens voor me halen en herinneringen ophalen..
Het was raar om die zondag morgen Cusco te verlaten, na 7 weken voelde ik me echt thuis daar. Had vrienden, me vrijwilligerswerk, salsa les en veel meer... een geweldige stad waar ik zeker nog terug kom! misschien om er te wonen, who knows!

Nu zit ik 2 daagjes in dit woestijn resort en heb ik gisteren me eerste aardbeving gevoeld. Onbeschrijvelijk! Hier in peru komt dit regelmatig voor, niet echt in Cusco maar dichter naar de evenaar toe zoals Lima. Hoe het precies allemaal werkt weet ik niet dan moet je maar even google haha.
Ik zat film te kijken in me hostel en opeens begon alles te bewegen. heel vreemd gevoel, t was maar voor 20 seconden ofzo maar de hele vloer, alles gingen op en neer en daarna was t over. De medewerkers van het hotel riepen dat we naar buiten moesten omdat gebouwen kunnen instorten. Ik had al eens een oefening in Cusco gehad waar je het beste kon staan als het gebeurde maar wist niet dat t me echt zou overkomen. Aan de ene kant vond ik t best even schrikken maar aan de andere kant toch super gaaf. Gewoon even meegemaakt en weten hoe het is.Als het maar niet te erg wordt en levens kost.
a fijn dat waren me spannende details. Voor de rest heb ik me hotel geboek in Lima voor donderdag.Me laatste hostel hier en dan vrijdag naar het vliegveld toe.Waar ik een aantal gespannende uurtjes in het vliegtuig mag zitten.Iberia is een top maatschappij, vind ik tenminste maar daar denken vele anders over. Dat baart me soms wel zorgen hha. Thnx! ik ben geen held met vliegen ook al is reizen me leven, altijd blij als ik weer op de grond sta.Elke maatschappij heeft wel iets toch???
zeg aub jaa, dan voel ik me veiliger hhahah!

Ik ga nog even film kijken en dit keer vroeg naar bed. T wordt hier ook al elke avond laat. Uitgaansleven gaat gewoon door! Straks in NL ook:D
who comes with meee??????

Fijne avond en waarschijnlijk tot in NL!

Susan

  • 04 Juli 2012 - 05:49

    Laura Rood:

    Tot over 3 dagen!!!!!!!!!

  • 04 Juli 2012 - 14:20

    T/ Ineke:

    Hoi Suus ,we zullen je prachtige verhalen missen ,,je moet maar schrijfster worden ,,.
    Suus, spannend dat jij tot het laatst dingen mag beleven die een ander niet beleeft .
    Suus een goede thuiskomst en weer fijn naar je Tim .
    Lieve groet van Ineke en uiteraard ook van Siemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 2370
Totaal aantal bezoekers 69890

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: