eerste indrukken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu eerste indrukken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

eerste indrukken

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

17 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi iedereen,

na 2 daagjes te hebben gesjokd in Buenos krijg je al snel wat leuke en mooie bezienswaardigheden te zien.
It´s a city that never sleep. qua uiterlijk totaal geen New York, maar wel zo bruisend. alhoewel ik niet in NY ben geweest maar je begrijpt t wel..

Zondag was ik even naar een groot plein geweest avenida de mayo. Een van de bekendste straten hier. Dit was niet eens zo heel veel bijzonders maar wel leuk om mooi boekje te lezen en ff te niksen.
Maandag was ik naar 2 bekende wijken geweest. San Telmo, en La Boca. San Telmo laat veel antieke spullen zien. Overal winkeltjes met aparte dingen, alles in het oud bruin en volop in de lak.
La Boca is gaaf. bekend om de gekleurde huizen, maar ook de sfeer is een beetje afrikaans, of braziliaans. Mensen dansen, eten, zingen..
Staan langs de restaurantjes om je naar hun tent te lokken om daar wat te eten, tegen de beste prijzen uiteraard.
Een van die mensen sprak nog leuk nederlands. Hij had een amigo uit Utrecht die hier woont.
Dus hij was een half uur bezig tegen me met zijn Nederlandse woordenboek:
Piendakaas, Bieterballen, oetrecht,Tot Ziens, Koedenmiddag, en blabla.
Wel ff leuk zo in Buenos!

A fijn, vandaag eindelijk na lang contact te hebben gezocht via telefooncellen, internet is het gelukt.
Vandaag met andere Nederlandse naar aantal parken hier en langs de rivier wat eten etc.. Erg veel zin in.
Aangezien ik hier nog wel ff ben ipv morgen weer zou vertrekken kan ik nog genoeg zien.
Dus even op zoek naar de ticket verkoop.

Gister is er nog een duits meisje in mijn kamer bijgekomen. Ik deel de kamer met 3 andere.
Dat duitse meisje, Jenna het ze, zit hier voor ruim een half jaar aangezien ze hier ook soort vrijwilligerswerk doet en spaanse les volgt. Ze spreekt t ook best goed. Maar voor mij is dan duits toch even gemakkelijker.

Ook zit er een spaans meisje, waarvan ik niet veel weet en nog een spaanse jongen/man.
Dat is wel raar omdat je gemixt een kamer kan delen. het is niet altijd alleen met vrouwen maar wel vaak.
En we hebben gelukkig kluisjes in de kamer.. Dus alles veilig opgebergd.

ik ga ff ontbijten..
Ik hou jullie op de hoogte van me activiteiten.
Foto´s staan op facebook aangezien er hier maar 10 op kunnen.

Greetz, susan

  • 17 April 2012 - 13:12

    Lilian:

    he Susie, heerlijk om te horen dat je geniet, mooie vlucht gehad he, we hoorde het zondag van Tim, geweldig, je gaat nu zaterdag naar de zuidelijkste stad Ushuala , ik heb even gekeken maar het is daar heel koud , heel vreemd omdat het zuidelijk is maar het is wel zo, dus kleed je warm aan , als je daar bent, wees op je hoede , veel plezier en tot de volgende reaktie op je reisverslag!, dag lieffie , xx groet je moetie

  • 17 April 2012 - 14:43

    Tim:

    hey mop,
    klinkt super! ik ben ondertussen jaloers haha. Mooie foto;s waar er een hele andere cultuur te zien is! Ben blij dat je nu wat mensen gesproken hebt en mee op pad bent. Is stukken leuker als alleen!
    tot snel..
    Kus

  • 17 April 2012 - 18:10

    Tante Ria....:

    Hallo Susan, ja gewoon Susan! je hebt een mooie naam en daarmee begin ik dan.
    Maar......ieder mag beginnen waar mee hij of zij zelf wil, een ding is zeker: het is zonder jouw hier erg stil.
    En dan ben je nog maar net begonnen aan je lange trip ( ontdekkingreis )ja zeg dat wel, gelukkig je had een goede vlucht en aankomst en in het vliegtuig een gezellige metgezel.
    Je bent wel stoer en ondernemend en hebt al heel wat gezien, maar de facebook foto's die kunnen wij niet zien.
    Is geen probleem, ik ga er wel voor naar Lilian heen.
    Zal je op papier blijven volgen dat is wel interressant, dan kan ik gewoon blijven in nederland.
    Geweldig dat dat allemaal zo kan, en geniet er met volle teugen van.
    Heel veel plezier iedere dag, en dat het in ieder geval maar goed gaan mag.
    En je weet het pas goed op "alles kan " heel veel groeten en een omhelzing van mij dag Susan.

    Liefs van Niek en mij.

  • 17 April 2012 - 21:00

    Jeffrey:

    Heey Suus,

    Super leuke foto's op je facebook! Ben blij dat je het naar je zin hebt, en dat je wat nieuwe mensen hebt leren kennen. Je foto van je hostelkamer komt me erg bekend voor (Je huurt een bed, niet meer en niet minder...). Waarom vertrek je opeens later vanuit Buenos?

    Geniet ervan!

  • 18 April 2012 - 12:45

    Nanda:

    Heej Suus,

    Klinkt super....ben jaloers op je!
    Maar ga je blog volgen, en ik wens je vanuit het regenachtige (op dit moment) Nederland heel veel plezier, geniet ervan.

    X nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 69948

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: