Ready for my next destination - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu Ready for my next destination - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

Ready for my next destination

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

19 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hoiiii!!

hier weer een verhaaltje van mijn bezigheden hier..

Gister zou ik naar een bepaalde wijk in Buenos gaan maar plannen waren gewijzigd. dit omdat ik vandaag tango les had.
Omdat ik nog graag naar Tigre wilde heb ik dat gisteren gedaan.
Ik werd opgepikt bij bus met nog een paar andere om naar Tigre te gaan. Dit zijn 2 eilanden in de jungle alsware.
We gingen vanaf de bus per boot verder om zo de eilanden te verkennen.De gids vond zichzelf ook erg grappig aangezien hij heel serieus vertelde dat de boottour vrij langzaam ging over het water.Je verwacht natuurlijk niet anders, want er zat van jong tot oud in de boot.
Eenmaal in de boot ging het toch even anders..
Wel super gaaf natuurlijk. Maar als jij met je camera buiten de boot hangt en dat ding begint ineens te scheuren als een malle over het water dan wordt je niet zo vrolijk, haha!
Het waren 2 eilanden, waar mensen werkelijk woonde en sommige alleen in de weekenden of er zelfs alleen vakantie hielden. Kinderen die hier woonden werden per boottaxi opgehaald om naar school te gaan, op het eiland.Heel vreemd als je je dat voorstelt dat wij gewoon ons fietsie pakken en door de dorpen heen fietsen.
Ook de supermarkt om vooral drinken in te slaan was op een boot.
na deze tocht gingen we nog een kleine stad bezoeken wat niet veel aan was maar wel goed ijs had! :d
en even tijd om weer in me boek te lezen, die ik persee moest kopen van Tim.
Maar nadehand lees ik er wel elke dag in haha! Thnx sweety!

Vandaag had ik dus mijn prive tango les.Samen met een kamergenootje gingen we die kant op. Hij had eerst nog gitaarles dus ik ging de wijk wat verkennen en om 2 uur was het zover.
Bailando de Tango.
We hadden 1 leraar, normaal gesproken krijg je er 2. 1 voor de dame en 1 voor de heer. Anyway nu 1 mannelijke leraar.
We hadden de voornamelijk de basis geleerd en hoe de man de dame in balans houdt. Aangezien deze alle kanten op moet swingen:P
Met de tango leraar ging dat wel aangezien die wat forser was en ik zo om hem heen kon draaien, beentje in de lucht, hoppekee. doen we zo!
Maar met me kamergenootje die de helft van mij is en ik hem bijna plat druk was dat iets lastiger haha, maar een leuke ervaring.
Dus als je eens in Argentinie bent, neem tango les!

Daarna zijn we nog naar een museum geweest, nou eigelijk alleen hij. Aangezien het terras inclusief het weer mij wel erg beviel.Om vervolgens 1 1/2 uur me boek te lezen :D

Hierna wilde we nog naar recaleta waar een mega grote begraafplaats is. Met een aantal bekende mensen die daar zijn begraven maar hij was dicht,helaas. Misschien morgen nog even heen aangezien ik zaterdag verder vlieg naar Ushuaia.
Me hostel is alweer geboekt,met bevestiging in het Nederlands.Landgenoot die daar werkt, lekker makkelijk!

Oja, wat ik nog even kwijt wilde was dat ik dácht dat ik een goede zet had gedaan door me haar nog iets donkerder te verven. Aangezien 99% hier donker haar heeft. Maar wat ik ook dacht was dat misschien 30% van de mensen hier blauwe ogen zouden hebben.
NOU, mooi niet dus!
Denk ik een beetje spaans over te komen, roepen ze vanuit de bus en andere delen van de straat. Mira los ojos azul(kijk die blauwe ogen).
Lang leven de zonnenbril!
dus broertjee met je mega blauwe oogjes, they will love you! haha!
En loop je met een mannelijke kamergenoot op straat, zitten ze je nog steeds zo vies aan te kijken, en dingen te roepen.No comprende espanol.
Hij begreep nu ook dus waarom ik niet graag alleen op straat loop.

Vandaag eindelijk me vitamientjes binnen gekregen. Probeerde al paar dagen naar fruit te zoeken, in iedergeval schoon en mooi fruit.Alleen in bijna alle supermarkten ziet het er niet uit. Verrot of stuk.Als je de kleine shops in gaat is t allemaal leuk boven elkaar gestapeld en erg lekker.

Ja ook hier zorg ik goed voor mezelf moetie ;)

Nou ik ga relaxe want ben kapot.

Toedelsss..

onee nog helemaal wat vergeten niet veel boeiends maar vind wel ff leuk.
We liepen nog in een park waar mega veel zwerf katjes rondliepen. Zoo lieef maar je moet ze niet aaien aangezien je daar rabias van kan oplopen. Alleen je bent er wel geneigd toe. Dus heb heeeeel veeel foto´s, allemaal voor me eigen katje Bo. Alleen deze miauwen spaans :P

Nou toedels nu ga ik echt!

Greetz, susie
p.s. Elke ochtend tot 11 uur gratis koffie bij de mac, hihi lekker hollands!

  • 20 April 2012 - 10:36

    Roel:

    Etter, klinkt goed allemaal en je schrijft mooi enthousiast. Je kan de sfeer bijna proeven. Ben benieuwd naar Ushuaia.

  • 20 April 2012 - 11:54

    Lilian:

    voor diegene die het ff niet snappen, het woordje etter is een kooswoordje van roel voor susan, en betekent eigelijk met andere woorden , he kanjer! daar roel en jeltinke zelf ook dit jaar naar Argentinie gaan kan hij haast niet wachten om het land te zien!voor jouw susie, nog even dit...ik ben blij dat je zo vaak een verhaal in je bloq schrijft, stelt gerust en we blijven bij, dag mop tot de volgende mail, xx je moetie ( kooswoordje van suus voor haar moeder)


  • 20 April 2012 - 12:44

    Milou:

    Hee sjickie,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Hahah die m en m's vet lekker, neem maar weer mee als je terug komt naar Nederland. Heeel veel plezier nog en geniet van alles wat je nog gaat doen!
    Tim was bij ons te eten, en hij had zijn bord leeg, zo heeft hij dat geleerd van jou:). Nou tot het volgende verhaal.

    Dikke kus voor jou.

    Liefs Miloutjee ( en Marcootje)

  • 20 April 2012 - 14:58

    Tante Ria....:

    Hoi Susan,

    Wat heb je veel koos of bijnamen Susan, best leuk omdat allemaal te lezen, en die namen worden door sommigen ineens gegeven.
    Maar daar doe je zelf ook aan mee zo te zien,en er komen er vast nog meer bij wie weet misschien.
    Je bent nog niet eens een week van hier, maar wat heb je aan de reis tot zoveer een plezier.
    De eerst tango les wat een topper, mijn eerst foxtrot en zelfs tot de zesde aan toe was een flopper.
    Je kan niet alles kennen en willen, maar wel iets meer dan alleen aardappels schillen.
    Alles gaat je goed af, voor mij zou zoiets zijn : een groete straf.
    Verschil is goed in het leven, en jij ging en mocht deze wereldreis beleven.
    Het kan voor jouw allemaal niet te gek en te dol, je beleefd aan alles veel lol.
    Denk vooral ook om je eten en de rust op z'n tijd, hou je ogen en oren goed open en denk aan je gezondheid.
    Je lieve vriendje wil graag een blije, en opgefriste Susan terug over vele weken, maar er gaat nog veel gebeuren en gezien worden heb ik wel bekeken.
    We houden je schrijven in de gaten in je bloc, en ik ga me nu voorbereiden op het avond eten als kok.
    Heel veel plezier met alles wat je onderneemt met elkaar,en tot mails dan maar.

    Lieve groeten van ons....

  • 21 April 2012 - 09:34

    Laura Rood:

    Hey Nerd! Als te terugkomt, mag ik dan ook tangoles van jou? Lijkt me vet! Leren ze je daar ook de flamingo-dans? die is wel echt espanol!

    Maar klinkt goed wat je beleeft. Gelukkig ontmoet je veel mensen. Is ook veel leuker dan in je uppie zwerven.

    Have fun babe! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 69944

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: