The bus journey begins - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu The bus journey begins - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

The bus journey begins

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

24 April 2012 | Argentinië, Ushuaia

Hoiiii,

hier ben ik weer:D
worden jullie al gek van me verhalen? heb er ook zoveel haha, maar kan het hier aan niemand kwijt dus dan maar aan jullie. Zie jullie toch niet;)

Afgelopen nacht na de 4 x 4 Off road excursie ben ik wat ziekig geworden. Gelukkig stond de prullenbak dichtbij en mikte ik op het juiste moment in de bak. Je begrijpt me wel, alles moest eruit. Ben je de hele dag in de weer, kom je vermoeid en hongerig terug in je hostel en ga je lekker eten om jezelf op te sterken, heb je er nog niks aan want t ligt in de prullenbak.
1 meisje die boven slaapt van t stapelbed is zelfs verhuisd, haha. Die kon er waarschijnlijk niet tegen, maar vond het toch al een aparte dusja.

In iedergeval het gaat nu gewoon weer top en hoop het deze nacht binnen te houden.
Vannacht begint het reizen per bus. Om 4 uur zal me alarm gaan om vervolgens rond half 5 de bus in te stappen richting El Calafate. een reis van 18 uur. Je mag hier niet klagen als je MAAR 10 uur in de bus hebt gezeten want dat stelt niks voor in deze 2 lange landen. Gelukkig ben ik het gewend iets langer in de bus te zitten.
In Calafate ga ik weer een aantal excursies doen en daarna me reis vervolgen per bus en jawel, per boot. Maar daar kom ik een volgende keer op terug.
Dit keer houdt ik me verhaal kort..

tenminste, kom er net achter dat ik het nog over me excursie van vandaag moet hebben..:$

The Beagle Channel!
een erg toeristische excursie waarbij je per boot(je) op de beagle kanaal vaart om de meest zuiderlijkste vuurtoren vaart en vervolgens bij het eiland met zeehonden aankomt. Leuk filmpje van :D
Daarna vaar je verder naar het eiland met pinquin vogels. Deze lijken erg op pinquins, wel schattig hoor. Hierna staat er lekkernij klaar in de boot met o.a koffie,melk en chocolademelk met koekies! heel veel koekies.
Dat was het leukste van de excursie he he!
Daarna ga je nog een stukje wandelen op een ander eiland en vervolgens vaar je weer terug naar de haven. Opzich een leuke excursie omdat iedereen het er over heeft en in de top 3 staat hier in ushuaia. Maar niks kan toppen aan een dagtrip naar het nationaal park en kanoen, en het mooie ervan is, 2 dagen nadat ik deze excursie had gedaan deden ze het niet meer omdat het herfst is en te koud.
Lucky me!

oja, ik heb mijn nederlandse boek geruild voor een andere :D. Hier in het hostel is een klein bibliotheekje waar je boeken kan ruilen voor je eigen. Erg leuk. Ik was op zoek naar een NL boek maar dacht er geen een te zien totdat ik het boek ' single & sexy ' tegen kwam. haha! Er was niks anders tenzij een engels boek maarja ik kan dit boek ook toevallig. De titel is vrij tuttig maar t is een vrolijk boek. Dus ik kan weer even vooruit, samen met me lange busrit. Waarbij ik een plaats in de bus kon kiezen en boven inzit vooraan, is dubbeldekker namelijk en had nog maar 2 inzittende toen ik vanmiddag boekte.
De chauffeur en ik, haha!
We will see, ik ga even koken dan nog even relaxen en dan slaapie slaapie.

Hier me laatste groet vanuit de zuidelijkste stad ter wereld.

Suus

  • 25 April 2012 - 08:05

    Lilian, Je Moeder:

    he schat, dit mooie verhaal van je (je schrijft erg leuk ) staat 2x op je bloq weet niet of dat de bedoeling was , maar beter 2x dan niks te melden toch,
    heel apart om te horen dat het daar koud is, maar ook wel weer te begrijpen Ushuaia ligt vlakbij het poolgebied , dag Suus , veel plezier wees altijd waakzaam, xx blijf mailen he


  • 25 April 2012 - 14:43

    John Sneeboer:

    Hoi Suzan,

    Jij bent onder weg naar Chili of slaapt om deze tijd 25 april 16.30uur (CET). Is de bus reis goed gegaan? Ik vind het leuk om te lezen waar je allemaal naar toe reist, dan kan ik via Google maps (kopieëren en plakken) je reis(schema) een beetje volgen. Je zal een hoop zien en beleven. En je hebt er goed over nagedacht om het NU te doen. Want later is idd al lang begonnen. En van uitstel komt, als er iets tussen komt, vaak afstel. Ik vind je erg zelf redzaam. Knap hoor meissie! Nou ik wens je veel reisplezier. En tot horens.

    Groetjes John

  • 25 April 2012 - 17:48

    Laura:

    hoi zusje.
    hoe is de busreis gegaan? Kan j wel lezen in de bus? Dan wordt je toch juist misselijk?
    ushuaiha ziet er goed uit. mooie foto's op facebook ook!

    Groetjes van ons 3. We hebben net voor Tim gekookt. Was erg lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 69926

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: