Nationaal Park en Off Road Trip - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu Nationaal Park en Off Road Trip - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

Nationaal Park en Off Road Trip

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

23 April 2012 | Argentinië, Ushuaia

Holaaaa!

dit keer maar even een beetje spaans haha.
maar voordat ik met me verhaal begin.
eerst even dit:

WAAUUUW, WAAUUUWW, WAAAUUWWWW. AMAZING!!!

zo dat moest er even uit, haha!

zal je trouwens even het verhaal achter me reis vertellen..

Als je ooit twijfelt om te gaan reizen en je schuift het altijd maar uit want je denkt, t komt wel. Doe dat niet!
Zet die stap en doe het! je zult er geen spijt van krijgen.
Tuurlijk zijn er dingen waarmee je rekening moet houden. Zoals ik , die vorig jaar samen een huis heb gekocht en grote dure auto;) haha neehoor.
Maar toen op een of andere moment met een hele ploeg op´t werk de bons kreeg vanwege de crisis werd t vrij lastig.
Dan kan je natuurlijk wel, wat het slimste is een nieuwe baan gaan zoeken maar dat kan altijd nog.Ik heb ervoor gekozen eindelijk me droom waar te maken. Tuurlijk, ik heb veel gereisd in Europa en zelfs meerdere maanden maar dat is nooit het zelfde als dit.
Ik droomde er altijd al van om naar een andere continent te gaan. Of zelfs te verhuizen, maar dat is voor nu te veel haha. A fijn.. ik bedacht me rond december vorig jaar toen ik dus een tijdelijke baan had om daarna te gaan reizen. Iedereen dacht weer van, O suus weer met haar fantasieen. Ze heeft alles hier, een huis,lieve vriend, familie en toch wil ze weg.
Maar ik kom terug!haha

Ja, toch wilde ik inderdaad weer weg. Ook omdat ik de tijd had en deze kans met beide handen moest aannemen deze keer. Er loopt nog geen kleintje rond, dus het was nu of nooit. Zeg nog nooit want later kan ook nog maar daar kom ik nog op terug.

Ik zat dus thuis en vroeg me zelf af, waar zal ik dan heen gaan?
Afrika sloot ik al uit omdat het mij het minste trekt, is gewoon een gevoel.
Australie niet vanwege de mega spinnen!
Nieuw Zeeland staat nog op me bucketlist maar mijn budget was er iets te klein voor als ik er 3,4 maanden wilde blijven.
Azie wil ik graag samen met me vriend doen, en het gevoel was weer minder. Bij azie denk ik altijd, o dat is ook leuk voor 3 a 4 weken.
Dus na deze beredeneringen kwam ik bij America terecht. en waar spreken ze Spaans. South America! Here i come.

Ok je gaat 2 maanden, of toch 3, of 4. je begint met informatie te winnen over de prijzen. Wat kost je ticket met binnenlandse vluchten. de overnachtingen en zo ga je door. Ik koos voor 3 maanden ook omdat de zomer dan in NL begint:D
Ik wilde ook gaan werken, vrijwilligers werk. En meteen kwam ik bij Peru uit. waarom weet ik niet, maar het is gewoon een waanzinnig apart land en heeft een mooie geschiedenis.
Dus ik ben gaan google op het internet en kwam bij de reis organisatie HET ANDERE REIZEN uit. Een buro in Groningen.Samen met Tim een dagje groningen gegaan en alle informatie opgehaald. Een goede investering dus.
Ik wilde beginnen met spaanse les en werken in Peru om vervolgens te gaan reizen. Maarrr doordat de bekende Incatrail volgeboekt was en er alleen plek over was in Juni heb ik alles omgedraaid. Wat achteraf veel beter is geweest.
Aangezien het hier in Argentinie tegen eind april minder wordt en ook qua vervoer,maar ook omdat het in Peru winter zal zijn wanneer ik daar aankom.
Je zal misschien wel denken, wil ze geen zon ofzo:P
De winter in Peru is onze zomer. Dus het is rond de 35 graden in de winter, en het regent elke dag in de zomer. Dus al met al ben ik blij dat ik eindig met vrijwilligerswerk.

Dus ga alsjeblieft reizen als je de tijd en het geld hebt. Je geniet van ieder moment. je ontbijtje maken in je hostel tot de gaafste excursies.
Je ontmoet mensen van overal. Heel fascinerend. Zo was ik gisteren op excursie met een zuid afrikaan, braziliaan,spaanse, engelse en nederlandse. Het communiceren is erg leuk,soms spreek je hele dagen engels, dan probeer je weer wat in het spaans en andere dagen zit je op een bootje aan het eind van de wereld lekker Oerhollands te teuten. Heel apart.

Ook zie je allerlei mensen, je hoort hun reisverhalen,wat hun doel is en waar ze heen gaan. En erg handig voor de informatie uit hun ervaringen. In mijn hostel zijn nu 2 motor rijders die de panamericano road aan het rijden zijn. Ze komen ergens uit Canada of Noord amerika vandaan en zijn hier gekomen met de motor. Hoe gaaf is dat. Onwijs toffe ervaring lijkt me dat,haha!
Voor de rest zitten er wat mensen tussen de 20 en 30 jaar en een aantal van boven de 50. Heel cool.
Vandaag op pad geweest met een Nederlandse vrouw van 50 die 6 maanden hier heeft gereisd. Voor de rest al overal geweest is. Zij heeft niemand die thuis op haar wacht op haar 2 katten na dan en kan gaan reizen wanneer ze wil. Maar dan kan heerlijk zijn alleen niet voor altijd. Ik ben blij dat er thuis op me wordt gewacht:) en me ervaring kan delen en vertellen want dat vind ik geweldig om te doen.
Gelukkig is de finale van het EK ook op 1 juli en niet 7 want anders was Schiphol uitgestorven op 7 juli haha.

Ha, zal ik nog even over me excursies vertellen haha!
Gister naar het nationaal park geweest, een super ervaring. waar we het water op gingen met 2 kano's. T voelde net of je op de filmset van Lord of the Rings zat en alle orks op de omringende eilanden zaten. Bekijk de foto's op Facebook en je weet genoeg.Daarna nog door de bergen gewandeld voor paar uur en vervolgens werdt er met een heerlijke maaltijd op ons gewacht. BBQ, wijn, snacka hmm. Was erg lekker.
Nadat we terug waren in onze hostel zijn we naar de gevangenis museum gegaan. Hier koop je eenmaal een kaartje er mag je 48 uur in. Heeel wat duizende jaren vroeger werden hier de gevangen heen gestuurd naar Ushuaia omdat er verder niks was. De gevangene hebben hier zelf hun leven opgebouwd. Ze moesten werken, treinspoor aanleggen, gebouwen bouwen en veel meer. Maar doordat er alleen maar mannen waren en geen vrouwen kon er ook geen bevolking ontstaan. Nou je raa dus wel wat ze hebben gedaan.
Ze hebben er een aantal vrouwen heen gestuurd in de veronderstelling dat zij met de mannen een gezin konden stichten.
3 van deze vrouwen zijn daadwerkelijk verliefd op een gevangene geworden en hebben kinderen gekregen en de andere vrouwen vonden hun man ergens anders vandaan. Zo is er een bevolking ontstaan en zijn de Engelse niet teruggekomen.want de Engelse en Nederlandse hadden dit stuk ontdekt. Zo weer wat bijgeleerd.
Dus vanmiddag of morgen nog even terug naar de gevangenis:D

Vandaag heb ik de 4 x 4 Off road trip gedaan. Erg ruig. Eerst rij je door de bergen naar het parcours toe en dan begint het. Je hobbelt met 6 andere door die hele auto heen alle kanten op. T is niet zols in NL, maar zoveel ruiger. De gids die tevens bestuurder was ging zelfs even uit de truck, voor de grap, terwijl wij erin zaten en de truck verder reedt. Erg grappig!!!
maar aparte ervaring, en daarna werdt er weer op ons gewacht met eten. Lots of food. Enjoy Argentinia haha.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het allemaal even kwijt.:)
Foto's staan op Facebook.

Nu even de stad in want er zijn zulke leuke winkeltjes en dan nog even de Beagle Channel excursie boeken en dan woensdag up to CHILE!

So, see you and enjoy reading my story, haha!

Greetzzz, Suus
p.s: je hoeft niet alles te lezen hoor, vind ik niet erg. Zal het in NL laten publiceren haha.

  • 23 April 2012 - 20:29

    Tim:

    Wat een mooi verhaal schat, super! Geniet er van, het is jouw droom reis..! we mailen..;)
    X mij

  • 23 April 2012 - 21:22

    Ineke:

    Zo Suus , ik kan dus ook nog een reis maken met mijn leeftijd ,wel stoer hoor als 50 bent .
    Meid wat geniet jij ,het is echt jou droomreis .
    Het is alleen jammer dat ik de foto.s niet kan zien ,,heb geen facebook,,.Suus ik geniet van je verhalen . Lieve groet van ons . Siemen- Ineke

  • 24 April 2012 - 05:40

    Laura:

    Ik heb alles gelezen hoor!!
    Ik vind die motorrijders wel stoer. Ik denk toch dat 60 + ook een mooie leeftijd is om dit te doen hoor. Dan ben je met pensioen en even je jeugd herbeleven. Ik ga zo je fotos bekijken met de kids uit de klas.
    Leuk Suus, Het is daar zeker zoveel mooier nog dan waar je vorige week zat..
    Ben je nog NL'ers tegengekomen die ook backpacken?
    In ieder geval, enjoy Chili. Het zal het waard zijn.
    x

  • 24 April 2012 - 11:01

    Roel:

    Kijk eens aan, mooi dat dit er allemaal uitkomt.

  • 24 April 2012 - 19:06

    Je Vader:

    Hoi Suus, je kunt, als je terug bent gekomen, je reisverslagen door verkopen aan reisorganisaties, die kunnen goed geschreven publicaties wel gebruiken en anders maak je er zelf maar een boekwerk van.
    Is heel leuk om te lezen, maar bedenk wel, denk om alles wat op je pad komt, dan blijft het leuk.
    Geniet van, wat in je opkomt, maar vergeet de veiligheid niet.

  • 25 April 2012 - 17:58

    Elvira:

    Je verhalen en foto's zijn zo mooi; ik wil ook naar Zuid-Amerikaaaaa!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 69896

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: