Tante Susan - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu Tante Susan - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

Tante Susan

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

09 Mei 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hoiii Hoii,

ik ben in Bariloche maar was had nog niet alles verteld over Pucon.
Even een kleine update. Afgelopen zaterdag was ik dus de vulkaan op gegaan,zondag echt helemaal niks gedaan. Het regende ook de hele dag, dus was ff t stadje in geweest en voor de rest in me boek gelezen. Die maandag erna gingen we met een groepe fietsen huren. Mountainbikes.
We waren met ze 5-ven, 1 australier, 2 ierse, 1 engelse die nederlands sprak en de beste IKKE :d
Het is zo leuk om met zoveel verschillende nationaliteiten iets te ondernemen. Het kan ook niet anders want je zult niet alleen maar nederlandsers treffen, ze komen echt maar dan ook echt overal vandaan. Van landen waarvan ik nog nooit heb gehoord tot landen dichtbij NL.
of dichtbij je eigen woonplaats haha.
A fijn we zijn dus die dag gaan mountainbike richten een mooi meer en een kleine waterval. Het werd een tocht van 50 kilometer! 50 kilometer. Dit heb ik in Nederland zelf nog nooit gedaan, naja misschien een keer tijdens een weekend weg maar dan met drank op, haha!
Toen we op een bepaald punt kwamen gingen 2 van onze groep terug naar het hostel omdat ze bek af waren en niet nog eens 10 kilometer extra wilde fietsen. Ik wilde natuurlijk niet onderdoen voor de andere dus ging ik gewoon verder opweg naar het meer. Waar we het allemaal voor deden.
En dat waren 10 zware extra kilometers, of 5 eigenlijk want de andere 5 was terug en alleen maar naar beneden:D
Maar we zijn aangekomen wij het meer, en t was best mooi. Niet verpletterend mooi maar de moeite waard. denk ik ;)
Voordat we aan onze fietstrip begonnen waren we al 4 uur verder en rond 12 uur begonnen we pas met onze tocht met ze 5-ven. Rond 5 uur waren we met ze 3-en terug bij het hostel en wie komen we 1 min later tegen....
De andere 2, hahahahah!
Ze waren verdwaald die pannekoeken.
Hadden ze net zo goed mee kunnen gaan naar het meer, waren ze eerder terug, hihi:P

a fijn... Die avond heb ik ook echt helemaal niks gedaan. Me benen en kont waren en zijn nog steeds kapot. Zitten op een stoel deed zelfs al zeer na 50 km op een rot zadel...
Wat kan je dan genieten van een boek.
als je die tenminste hebt...
Ik had me eerste nederlandse boek omgeruild in een hostel in Ushuaia voor een andere nederlands boek. Handig als reizigers hun boeken achterlaten en zo kan jij je boek inruilen bij de hostels.
Maar me geruilde nederlandse boek ben ik vergeten in een hostel in Calafate. Erg jammer want was een leuk boek.
Gelukkigggg kwam ik in Pucon een boek tegen waarvan ik de film al had gezien TWILIGHT! Deze was welliswaar in het engels, maar heb hem echt bijna bijna in 2 dagen uitgelezen. het lukte me niet helemaal maar aangezien ik de film al had gezien weet ik het einde.
Die dag erna, dinsdag ben ik vertrokken met de bus naar Bariloche. Ik vertrok om 11 uur in de ochtend na 2 uur vertraging en kwam om 11 uur in de avond aan.
Ik zit in hostel Perikos, aanbevolen door iemand uit Pucon. Ik deel me kamer met een engelse man van jaar of 60/70 haha. Die de hele dag met de spanjaarden voetbal zit te kijken.
Voor de rest ben ik weer even blij dat ik in Argentinie ben want het ontbijt is bij de prijs inbegrepen.
In Chili vind je amper een hostel met ontbijt erbij, en hier gelukkig overal.
Alhoewel de bustickets in Argentinie weer veel duurder zijn dan in Chili.
T is ook nooit goed he, haha!

Vandaag ben ik naar het nationaal park geweest om daar te gaan wandelen. er was een wandeling van 2 uur die je dan weer via een rondje terug bij de busstation bracht. Ik begon aan de wandeling maar ben na een half uur terug gegaan aangezien ik de route niet heel speciaal vond en in me eentje liep.
Ik ben terug naar de bus gegaan en naar een andere plek gegaan waar een wandeling van 20 min was. Deze wandeling bracht je naar een restaurant op een berg met erg mooi uitzicht. Aangezien hier ook meerdere mensen waren en de route erg makkelijk was, voelde ik me meer op me gemak. Na een klim van 20 minuten heb ik in het restaurantje even een theetje gedronken en me lunch genuttigd ;) en vervolgens `wilde`ik weer naar beneden gaan..
Totdat ik in me ooghoeken een bekende zag vanuit Ushuaia. Het was me duitse vriend, haha!
We zijn vanuit ushuaia allebei een andere kant opgegaan en zo zie je maar weer... je reist allemaal een beetje dezelfde kant op. Erg grappig!
Ik twijfelde wel even of ik hem wel weer wilde zien aangezien hij in ushuaia zo aan me bleef plakken en alles samen wilde doen.. en daar had ik niet echt zin in.
Maar na een babbeltje ben ik weer terug naar beneden gelopen en naar het centrum gegaan. Nu even me verhaal aan het schrijven en dan straks even t stadje verkennen..
Uit elke land koop ik een speldje die ik in Nederland op me `handtas` wil zetten. Heb nooit een handtas maar die koop ik daar dan wel voor haha.
En uit de leuke stadjes koop ik een armbandje..
Rustig maar hoor lieve vrienden, ik zal jullie niet vergeten;)
Jullie krijgen de rekening! :D:D:D
hè hè!

even over bariloche he, hier hebben Maxima en Willem Alexander een vakantie huisje en maxima`s broer een restaurant... nou is dat ff leuk he ;)
Voor de rest zie je hier de Zwitserse invloed. De chalets, de stijl en de dure maar o zo lekkere chocolade die je hier kan kopen.De duitsers hebben zich hier gevestigd vroeger en er bestaat nog een Duitse school.Bariloche wordt ook wel het Argentijnse Beieren genoemd.

Volgens mij is me verhaal alweer best lang. Kan er niks aan doen en schrijf alles wat in me op komt.
Ik moet de titel trouwens nog even nader toelichten.
Tante Susan! jaaa ik word die coole,gave,toffe en avontuurlijke tante!
Met haar reisverhalen die ze aan der kleine nichtje of neefje gaat vertellen.
Me zus en haar man(vriend klinkt leuker) verwachten een kleintje.
Cuteeee he, en ik ga allemaal leuke kleertjes kopen in Bolivia. Want daar dragen ze van die vrolijke kleren.
Nou dat was de toelichting, ik ga t stadje in en tot me volgende verhaal..

Toedelssss,
Tante Susan

  • 10 Mei 2012 - 17:08

    Je Vader:

    Bedoel je met dat fietsen, in het weekend, die fantastiche georganiseerde fietsweekend, waarbij Tim steeds de andere kant op wilde?
    Ja dat was ook nog eens afzien, maar jij zal ook genoeg sporten.
    Fietsen en wandelen, kan hier ook in Nederland, combinatie met een (kranten-post) wijk.
    Suus vermaak je verder en geniet van de rust en de natuur.

  • 14 Mei 2012 - 05:34

    Je Zus:

    jaja tante Susan.... wat zal hij/zij genieten van je verhalen.
    Maak je je nichtje of neefje niet te gek en enthousiast? Ik wil hem/haar eerst nog voorlopig thuis houden....x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 70090

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: