De nederlandse ontmoetingen... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu De nederlandse ontmoetingen... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van susan rood - WaarBenJij.nu

De nederlandse ontmoetingen...

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg susan

18 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Haj Iedereen,

ik zit weer even achter de oc rond 8 uur nu het 1 uur in NL is.
Blijft wel eens lastig want als ik op msn wil rond 9 uur in de avond dan heb ik er niks aan want de meeste slapen dan.

Gisteren ben ik naar een ander deel van de stad geweest. Parque San Martin en Retiro. het park is erg mooi, niet groot maar wel ff leuk om vanaf daar een uitzicht te hebben over de stad. Retiro is een bepaalde wijk waar je eigelijk alleen overdag moet komen, en ook om je bustickets te halen.
Je ziet zo erg het verschil tussen de wijken en de mensen, ze veranderen beide. Het wordt een beetje achterbuurt, en als je om info vraagt zeggen ze ook altijd, wel oppassen in een bepaalde gedeelte.
Voor de rest in het toeristische gedeelte is er niks aan de hand, dus ben ik ook tot zo ver gegaan.

Dit geldt hetzelfde voor de wijk La Boca. op een gegeven moment loopt er niemand meer en dan weet je dat t einde is van het centrum. Je voelt het ook, een aparte sfeer. Maar als je gewoon bij de rest blijf en je bus weer terug pakt is er niks aan het handje.

Gisteren na dat ik naar het park was geweest had ik afgesproken met 1 nederlands meisje en een amerikaanse.
We hadden bij een bepaalde metro halte afgesproken en omdat we beide niet wisten hoe we eruit zagen was t ff zoeken. Zo stond ik al een tijdje te wachten met als enigste tip. Ik heb een zwarte tas met knal roze letters..
maar dat is nog zo gemakkelijk niet in deze drukke stad.
Uit eindelijk kwam ik ze tegen en waren we met ze 4-ren. 3 nederlanders en een meisje uit texas. Super vet.
Dus onderling spraken we engels ook wij als nederlanders tegen elkaar. toch apart altijd. Maar anders verstaat zij er niks van.
We zijn naar puerto madero geweest waar de witte vrouwe brug staat. een soort lelijke boulevard. Niet echt super mooi maar vanaf daar kon je richting een (mooi)park lopen en wat eten. dus dat hadden we gedaan. Een mega sandwich met droge kip er op, haha!! met foto natuurlijk;)
we hebben wat door het park gelopen en uiteindelijk bij River de la PLata beetje gezeten.
Ik zei al tegen de meiden, dit lijkt net Noordwijk of Zandvoort...
Totaal geen gevoel dat je in de mega stad Buenos zat.
Daarna hebben we terrasje gepakt in de wijk waar hun verblijven en kwamen we nog meer nederlanders tegen. Hun zitten daar allemaal op school,spaanse les voor aantal weken.
Dus me eerste argentijnse biertje gedronken. Liter fles besteld :d
nee niet alleen, samen met amerikaans meisje.

t avond leven is erg gezellig in Buenos. T is heel vreemd, maar t is zo druk dat t gewoon 4 uur in de middag lijkt maar eigelijk al tegen 8 uur is.
winkels zijn nog volop open, duizende apotheken in elke winkelstraat..

Oja ook zoiets vreemd, ik zat in de mtero met die meiden en soms lopen er mensen rond die spullen verkopen. Wanneer je zit krijg je iets in je handen gedrukt, stickers, of andere rare dingen met een prijs erop. En vlak voor de volgende halte wordt t weer opgehaald en dan hoopt hij vezelf dat je iets koopt. Maar als stranger daarzo denk je dat je iets gratis krijgt, haha! Nooit dus he. en t is allemaal troep..

Met de bus is ook zo leuk. je hebt kleingeld nodig om een ticket uit de machine te kunnen kopen. Alleen dat wist ik niet, dus kwam ik aan met briefgeld..
En 9 van de 10 x laten ze je gewoon zitten, hehe. Goedkoop reizen noemen we dat.
Of je begrijpt ze gewoon niet en moet je geld nog ff zoeken en voor je t weet ben je er alweer. maar je betaalt ook maar 1,25 pesos. dat is 0,30 cent. haha.

Trouwens waar wij in Nederland ons mateloos aan irriteren is als de auto achter ons te dicht op ons zit. en zo ons kenteken redelijk goed kan lezen.
Dus meestal met nog 1 a 1 1/2 meter er tussen.Nou als je je daar al aan erg, than go to Buenos Aires!!
T is niet normaal hier. Ze kunnen de kruimels op je achterbank tellen. Een kenteken is geen eens meer te zien,haha!
en lijnstroken worden genegeerd. iedereen rijdt beetje schots en scheef en toetert de hele tijd. Voelt net Indonesie, dan doen ze daar toch ook??
Als er ambulance met sirene rijdt kan hij gewoon wachten, want niemand gaat aan de kant. T kan gewoon niet. Too Weird!!

Straks even kijken wat ik zal gaan doen en nog even wat tickets boeken voor excursies. En alvast kijken voor Ushuaia, qua hostels en excursies.

ik slaap nu op 1 kamer met dat duitse meisje, een spaanse en een jongen uit Hong Kong. Wel prima want ik verhuis toch naar andere kamer vandaag. Aangezien ik vandaag zou verder vliegen maar dat nu zaterdag is kom ik op een andere kamer.
Wel een betere maar dat is voor 1 nacht dusja. daarna weer verkassen haha.

Nou dit was het wel voor vandaag..

Foto´s op facebook!!

groetjes, suus

  • 18 April 2012 - 12:25

    Miloutjee:

    Hee meis!

    Wat een vet leuke verhalen. Geniet nog maar van alles voor je het weet is het voorbij. Vanavond komt Tim al te eten dus over hem moet je je geen zorgen maken. Heeel veel plezier nog en ik mis je wel hoor.

    Dikke dikke kus xxxxx

  • 18 April 2012 - 13:19

    Ineke:

    Top Suus dat je zo geniet ,en vooral dat je met andere contact hebt . Met je leuke verhalen krijg ik een een beetje de indruk van wat jij daar beleef ,,erg leuk ,, .
    Lieve groet Ineke en natuurlijk Siemen.

  • 18 April 2012 - 14:02

    Jeltinke:

    Dag Suus,
    Klinkt goed daar in Buenos! En leuk dat je ook wat andere meiden hebt ontmoet.
    Hoe is t weer daar trouwens, is een beetje zonnig?

    Xjeltinke

  • 18 April 2012 - 21:37

    John Sneeboer:

    Hoi Suzan,

    Stoer hoor van je dat je alleen op reis durft te gaan zo ver weg. Ik had er niets van vernomen laatst op de verjaardag van je moeder. Ik zag nu de link op het profiel van Laura. Dus ik denk ik moet er eens ff lezen wat jij allemaal wil en gaat ondernemen. Een echte globetrotter ben je Suus. Ik wens je veel plezier met alles wat je gaat bekijken, en denk goed om jezelf. En ik zal af en toe wat van je verhaaltjes lezen. Groetjes John

  • 21 April 2012 - 18:36

    Je Vader:

    Hoi Suus, hoorde van Tim dat je in het vliegtuig zat, richting chili.
    Hopelijk heb je een goede vlucht gehad en dat je er veel plezier mag beleven. Probeer je snel aan te sluiten, denk zelf dat je dat ook wel doet. Denk om jezelf en drink goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

susan

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 69893

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 08 December 2017

Sri Lanka via Shanghai

01 Oktober 2016 - 22 Oktober 2016

Rondreis Vietnam

10 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Toscany Drive

14 April 2012 - 07 Juli 2012

Rondreis Zuid Amerika

21 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Eind stage 3de jaar

17 November 2009 - 22 November 2009

AEHT Dubrovnik

26 Mei 2009 - 17 September 2009

2de jaars stage

16 Mei 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: